Een klacht indienen

Bij Domum Zorg streven we er natuurlijk naar om nooit een klacht te veroorzaken. Maar als we door ons handelen onverhoopt toch iemand ontevreden hebben gemaakt dan willen we daar graag alles van weten.

Mocht je een klacht hebben dan horen we dat bovendien graag zo snel mogelijk. Dat geeft Domum Zorg de kans om naar een oplossing te zoeken en/of een gemaakte fout te herstellen.

Elke klacht is een kans.

Hoe gaat het in zijn werk?

  • Stap 1

    Probeer eerst je klacht te bespreken met je behandelaar of begeleider, dat werkt het allersnelste namelijk.

    Als je tegen een persoonlijk gesprek opziet kun je ook altijd het klachtenformulier op deze pagina gebruiken.

  • Stap 2

    Als het je -om wat voor reden dan ook- niet lukt om je klacht te bespreken of op te lossen met je behandelaar of begeleider;  benader dan de leidinggevende van de behandelaar of begeleider in kwestie.

    Als je tegen een persoonlijk gesprek opziet kun je ook altijd het klachtenformulier op deze pagina gebruiken.

  • Stap 3

    Lukt het je niet om je klacht naar tevredenheid opgelost te krijgen door met je directe zorgverlener of door met een leidinggevende te spreken? Dan kun je altijd nog terecht bij de Domum Zorg Klachtencommissie.

    Om je klacht door de Klachtencommissie te laten behandelen vul je het klachtenformulier in en stuur je het daarna per post op.

Onze doelstellingen

  1. Het zo makkelijk en laagdrempelig mogelijk maken om een klacht in te dienen.
  2. Het behandelen van de klacht op een manier dat de klager zich gehoord en gerespecteerd voelt.
  3. De klacht naar tevredenheid van de klager oplossen.
  4. Het verzamelen van voldoende informatie om een effectieve klachtenanalyse te kunnen uitvoeren en interne verbeteringen door te kunnen voeren.

Online klachtenformulier

Wie wil je inschakelen?

Domum Zorg:
Gebruik het online klachtenformulier op deze pagina als je je klacht graag door Domum Zorg wilt laten behandelen (zoals beschreven bij Stap 1 en Stap 2). Bijvoorbeeld als je het lastig vindt om dit in een persoonlijk gesprek te doen.

De Klachtencommissie:
Bespreek je je klacht liever met de Klachtencommissie? Download dan hier het klachtenformulier dat je daarna per post kunt opsturen aan de commissie.